Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ψάρια είναι μία εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών. Τα ψάρια περιέχουν λίπος! Απλώς, αντί να είναι πλούσια σε κεκορεσμένα λιπαρά, περιέχουν τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, δηλαδή πολυακόρεστα λίπη, που είναι ευεργετικά για την καρδιά. Λόγω της ευεργετικής αυτής δράσης των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και ορισμένων άλλων λιπαρών. Ψάρια ιδιαίτερα πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ο σολομός, ο κολιός, οι σαρδέλες και οι ρέγκες.

Σε μία έρευνα του Χάρβαρντ, στην οποία συμμετείχαν επί 11 χρόνια περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι, αυτοί που έτρωγαν ψάρι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα διαπιστώθηκε πως είχαν τις μισές πιθανότητες να πεθάνουν από αιφνίδιο θάνατο, εξαιτίας καρδιακής αρρυθμίας, από αυτούς που έτρωγαν ψάρι λιγότερο από μία φορά το μήνα.

Είναι καλές πηγές ιωδίου, ασβεστίου, φωσφόρου, ψευδαργύρου, νατρίου και βιταμινών Α και Ε.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Οι διατροφολόγοι στέλνουν μήνυμα, όπου έμφαση δίνεται όχι μόνο στην π< των λιπαρών οξέων που καταναλώνονται ,άλλη σπουδαιότητα της εξισορρόπησης μεταξύ των ειδών των λιπαρών που περιλαμβάνονται Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ανήκουν στα απαραίτητα οξέα, δηλαδή ο οργανισμός Του ανθρώπου δεν τα συνθέσει.

Παρατηρήθηκε στους Εσκιμώους της Γροιλανδία μικρή εμφάνιση εμφράγματος λόγο της διατροφής τους ,η οποία είχε σαν βάση τα ψάρια, τα οποίο πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα. Οι δύο σημαντικότεροι εκπρόσωποι της σειράς λιπαρών οξέων είναι το Εικοσιπενταενοϊκό(ΕΡΑ εικοσιδιεξαενοϊκό (ΡΗΑ).Τα δύο αυτά οξέα που συντίθενται από τον οργανισμό, αποτελούν συ< των κυτταρικών μεμβρανών και πρόδρομα διαμεμβρανικών αγγελιοφόρων όπως προσταγλαδίνες ,θρομβοζάνες Και λευκοτριένι Τα ω-3 λιπαρά οξέα αποτελούν κατά συνέπεια υψηλής βιολογικής αξίας. Πηγή πρόσληψης της ουσιών είναι τα λιπαρά ψάρια.